Dag 61 Toeristisch Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 61 Toeristisch Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 61 Toeristisch Christchurch

Door: Eleonore

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

26 Februari 2023 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vandaag een toeristische wandeling door het centrum van Christchurch.

Ik ben natuurlijk in 2015/2016 ook al in Christchurch geweest, maar het is toch wel leuk om te kijken of het nog zo is zoals ik het me herinner..

Allereerst een kijkje genomen bij de oude kathedraal. Tijdens de aardbeving van 2011 werd de kathedraal gedeeltelijke verwoest. De kerk wilde het gebouw slopen, maar de bewoners van Christchurch wilden de kathedraal herbouwen. Uiteindelijk is in 2017 besloten om de kathedraal te herbouwen. Het staat nu in de steigers. Net als in 2015/2016 ……

In mijn herinnering stond er naast de oude kathedraal een tijdelijke kathedraal gemaakt van karton (ja echt, gemaakt van kartonnen buizen). Deze stond er niet dus ik ging ervan uit dat ze die gesloopt hadden…

Niet dus, de kartonnen kathedraal staat een kilometer verder op, dus daar maar heen gelopen. Hebben ze het gebouw verplaatst of herinner ik me het verkeerd? Zal dat laatste wel zijn. Het was in ieder geval nog wel net zo lelijk als ik me herinner….

Daarna wilde ik nog een kijkje nemen bij een monument voor de slachtoffers van de aardbeving van 2011 in de vorm van witte stoelen. Ik zag echter eerst een ander monument in de vorm van een lange marmeren muur met de namen van de slachtoffers erop. Erg mooi en indrukwekkend. Maar zouden de stoelen dan verdwenen zijn; nee, die stonden een stuk verder op. Niet meer op een lege parkeerplaats zoals in 2015/2016, maar in een soort parkje. Veel beter!

Daarna nog even stilgestaan bij de Bridge of Remembrance; een monument voor de slachtoffers van de 1ste Wereld oorlog (of zoals ze hier zeggen: the great war).

Christchurch is nog steeds een grote bouwput. Het wordt wel mooi en modern, maar mijn favoriete stad zal het nooit worden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eleonore

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 37
Totaal aantal bezoekers 9125

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 01 Maart 2023

Sabbatical Nieuw-Zeeland

17 December 2015 - 13 Januari 2016

New-Zealand 2015

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: