Dag 56 en 57 Milford sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 56 en 57 Milford sound - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 56 en 57 Milford sound

Door: Eleonore

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

22 Februari 2023 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Dag 56

Aan het eind van de ochtend op pad voor een korte wandeling. Het is zonnig en rustig weer. Ik ben net een uurtje onderweg en ineens veranderd het weer. Het begint heel hard te waaien, het wordt kouder en er verschijnen donkere wolken. Dat voorspelt niet veel goeds. Loop ik door of ga ik voor de zekerheid terug?

Ik besluit terug te gaan. Maar goed ook, want nog geen kwartier later komt het met bakken naar beneden. Ik kom als een verzopen kat bij de accommodatie aan. Lekker een warme douche nemen en alles is weer goed [e-1f603].

Dag 57

Om 05.00 uur gaat de wekker [e-1f629]. Ik moet om 06.30 uur bij Steamer Wharf in het centrum van Queenstown zijn. Ik heb een tour geboekt voor een ‘cruise’ in de Milford sound. Om 06.15 uur kom ik met de taxi (de aardige meneren van Uber liggen nog te slapen [e-1f603]) aan. Ingecheckt en om 07.00 uur vertrekken we. Hemelsbreed ligt Queenstown maar zo’n 70 km van Milford sound af. Er zitten alleen wat bergen in de weg waardoor er geen rechte weg naartoe is.

Om 12.45 uur komen we, met tussendoor een pitstop en een aantal fotostops, aan bij de haven van Milford sound.

We vertrekken om 13.15 uur voor de cruise. Het is echt zo grandioos! De hoge bergen die uit het water komen en achter de ene berg weer een andere berg. Ik heb foto’s gemaakt maar daarop mis je de diepte. Je moet het echt met eigen ogen zien! Het is echt prachtig!

Ze waren alleen vandaag vergeten om boven op de bergen de kranen aan te zetten. De meeste watervallen waren opgedroogd. Hebben ze op het Noordereiland te veel water; op het Zuidereiland is er dit jaar veel te weinig regen gevallen. En Milford Sound is nog wel de natste plaats van Nieuw-Zeeland. Maar ook zonder watervallen is het gewoon een prachtige plek! Om 15.00 zijn we weer terug in de haven en vertrekken we weer, met een pitstop onderweg, naar Queenstown. Om 19.30 ben ik weer terug bij mijn appartement.

Was een heerlijke dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eleonore

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 31
Totaal aantal bezoekers 9144

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 01 Maart 2023

Sabbatical Nieuw-Zeeland

17 December 2015 - 13 Januari 2016

New-Zealand 2015

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: