Dag 15, Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 15, Motueka - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 15, Motueka

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

31 December 2015 | Nieuw Zeeland, Motueka

We vertrekken eindelijk om een redelijke tijd; 09.30 uur.
Vandaag gaan we naar Motueka. We worden met de boot naar Ship Cove gebracht en daar opgepikt door een andere boot om naar Picton te gaan. Daar lunchen we ook. Dan vertrekken we met onze nieuwe bus en bus chauffeur naar naar Motueka. Het is een lange rit en onderweg doen we boodschappen voor de komende 2 avonden, want dan koken we gezamenlijk.
Om 19.30 arriveren we eindelijk bij onze accommodatie.
De ene helft van de groep kan relaxen terwijl de andere helft gaat koken. We eten Mexicaans dus dat is lekker makkelijk. Ik zit bij deze kookploeg en maak samen met iemand anders de guacamole, de salade en we zetten de bakjes met tortillachips en zure room klaar. De anderen maken de rest. Om 20.30 uur kunnen we eindelijk aan tafel. We eten gezellig buiten aan picknicktafels. Tijdens de busrit hebben we afgesproken dat we nieuwjaar om 22.00 uur gaan vieren omdat waarschijnlijk niemand tot 12 uur zijn/haar ogen kan openhouden. Na het eten worden de bubbels ingeschonken en proosten we op het nieuwe jaar. Ik ga terug naar de kamer want ik moet nog servies afwassen en douchen. De meesten gaan slapen, maar een paar die-hards blijven tot 12 uur op. Ik lig ook nog tot 12 uur wakker om de familie een gelukkig nieuwjaar te wensen. Er klinkt wat vuurwerk in de verte, maar dat mag geen naam hebben.
Daarna heerlijk slapen na een vermoeiende dag.

• 02 Januari 2016 - 12:09

Riety: