Dag 14, Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 14, Queen Charlotte Sound - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 14, Queen Charlotte Sound

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

30 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

Toch best lekker geslapen in het stapelbed!
Vandaag besluiten we met een man of 6 naar de vuurtoren te gaan lopen. Een wandeling van 5 uur (heen en terug).
Ik loop niet zo hard als de mannen en loop dus meestal achteraan. Vind ik ook helemaal niet erg. Om 09.00 uur is het al bloedheet; de zon schijnt zo ongelooflijk fel en er is nergens beschutting. We stoppen een paar keer om te drinken en ons in te smeren. Eindelijk komen we in de buurt van de vuurtoren. Het pad er naartoe is zo smal en steil en met een afgrond aan beide zijden, dat ik besluit om terug te gaan. Ik vind het te eng om hier naar beneden te gaan in de wetenschap dat ik straks ook weer over dit pad omhoog moet klimmen.
Ik spreek met de mannen af dat ik wacht op de laatste plek waar we wat hebben gedronken. omdat er alleen schaduw is in de bosjes besluit ik daar maar te gaan zitten.
Na een half uur zijn de mannen weer terug.
Zij willen naar het strand om te gaan lunchen. Ik heb daar totaal geen zin in; weer een pad omlaag en dan weer omhoog lopen!
Ik besluit om in mijn eentje terug te gaan naar de lodge.
Tijdens de terugwandeling zie ik een bordje 'lodge' staan en besluit dit pad te nemen in de hoop dat dit een kortere route is. Het pad loopt geleidelijk naar beneden en dat loopt heerlijk! Totdat ik het vermoeden heb dat ik die heuvel (of kleine berg) die voor me ligt over moet. Ik had gehoopt dat het pad er omheen zou gaan. Onderaan de heuvel (of kleine berg) vloek ik een paar keer. Terug naar het begin van het pad is geen optie, dus dan toch maar die berg (want dat is het nu wel geworden) over.
Hijgend en zwetend kom ik eindelijk aan op de berg. Op de top staan een paar bosjes en daar ga ik in zitten voor een beetje schaduw en om uit te hijgen. Ik loop verder totdat ik weer op het pad kom wat we ook op de heenweg hebben gelopen. Na nog een uurtje te hebben gelopen kom ik eindelijk, moe, verhit en bezweet weer bij de lodge aan. Na een verkoelende douche en wat relaxen is het tijd om aan tafel te gaan. Ook deze avond hebben de eigenaren weer voor ons gekookt. Dan m'n koffer weer pakken want morgen gaan we weer verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

New-Zealand 2015

Een avontuur aan de andere kant van de wereld!

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2016

Dag 27, weer naar huis

11 Januari 2016

Dag 26, Christchurch

10 Januari 2016

Dag 25, Oamaru

09 Januari 2016

Dag 24, Catlins

08 Januari 2016

Dag 23, Milford Sound
Eleonore

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 9124

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 01 Maart 2023

Sabbatical Nieuw-Zeeland

17 December 2015 - 13 Januari 2016

New-Zealand 2015

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: