Dag 7, Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 7, Rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 7, Rotorua

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

23 December 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vanochtend weer weer vroeg opgestaan, want we vertrekken om 06.30. Tja, van echt uitslapen is deze vakantie absoluut geen sprake!
Vandaag is een 'busdag'; het is ongeveer 6 uur rijden naar de volgende bestemming. Gelukkig zijn er onderweg een aantal stops.
Langs de route die we rijden ligt de filmset van de film de Hobbits (of Lord of de rings, or whatever). Als er meer dan de helft van de mensen daar heen wil, stoppen we daar en anders rijden we door om verderop een wandeling te maken. Je raad het al: we gaan naar Hobbitton (zo heet die filmset). Echt balen want na een lange tijd in de bus wil ik mijn benen wel eens lekker strekken. Gelukkig zijn er meer mensen die dat ook willen en we worden ongeveer 5 kilometer van Hobbitton uit de bus losgelaten om de laatste kilometers naar Hobbitton te lopen. Het is midden op de dag, heet en heuvel op. Even afzien maar wel lekker gelopen. Na een uurtje komen we op de locatie aan. Vochtbalans weer op peil gebracht en gewachten tot de mensen terugkomen van de tour op de filmset.
Verder gereden en om 17.15 uur komen we aan bij het hotel.
Niks lekkere verfrissende douche want om 17.50 uur moeten we alweer klaarstaan om naar een Maori show te gaan.
Het is een voorstelling over de gebruiken en leefwijze van de Maori en daarna een 'hangi'. Een hangi is een maaltijd die bereid is onder de grond; er wordt een kuil gegraven, dar worden de pannen in gezet en de kuil wordt bedekt met doeken. Na ongeveer 4 uur is de maaltijd klaar.
De show is natuurlijk super toeristisch en nep (zelfs de tatoeages in het gezicht van de Maori's is niet echt). Het enige leuke eraan is de haka.
Het eten is best lekker en het is best gezellig met mijn reisgenoten.
Na het eten (het is inmiddels donker) nog met een Maori het bos in opzoek naar gloeiwormen. En ja hoor, zelfs de gloeiwormen zijn nep! Echt waar; het zijn gewoon kleine lampjes verstopt tussen de planten.
Maar goed, ook weer meegemaakt.
Om 21.30 uur weer terug bij het hotel en nog net tijd om wat boodschappen te doen in de supermarkt op 5 minuten lopen.
Lekker douchen en lekker slapen en op naar het volgende avontuur.