Dag 21, Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 21, Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 21, Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

06 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vandaag een 'relax' dag. Eerst natuurlijk heerlijk uitgeslapen (tot 08.00 uur!). We gaan om 10.00 uur met de bus naar de stad en voor die tijd wil ik nog een wasje doen. De wasmachine is echter bezet. Een half uurtje later loop ik weer met mijn zak vuile was richting wasmachine en kom ik Chrissy, onze chauffeuse tegen. Zij zegt dat ze net een lading in de machine heeft gedaan en vraagt of zij mijn was moet doen als ik weg ga. Dat sla ik natuurlijk niet af, want als ik tot 's middags moet wachten is iedereen weer terug van zijn tripje en wil ook wassen. Voor haar geen probleem zegt ze.
Om 10.15 uur zijn we in Queenstown en lopen we naar de 'Gondola'; een kabellift naar de top van Bob's peak, zo' 450 meter boven zeeniveau. Boven heb je een prachtig uitzicht over de stad en het meer. Na wat gedronken te hebben gaan we weer naar beneden. Niet met de 'gondola', maar lopen. Het is een uurtje via een heel steil pad naar beneden lopen. We pauzeren onderweg en nemen onze tijd om van het uitzicht te genieten.
We gaan wat winkelen in de stad en komen onderweg nog wat reisgenoten tegen. Aan het eind van de middag lopen we met z'n allen terug naar het hotel. Een mooie wandeling langs het meer van ongeveer een uur.
De groep splitst zich op een gegeven moment en ik loop bij de voorste groep. Wij doen er echter veel langer dan een uur over, want wij lopen verkeerd! We zijn veel te ver doorgelopen en moeten dat hele stuk dus weer teruglopen. Ach het is mooi weer dus wat geeft het!
Als we weer bij het hotel zijn, loop ik even bij Chrissy langs om m'n was op te halen. Alles is droog en netjes opgevouwen! Zo'n lief mens!