Dag 12, Te Papa museum - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 12, Te Papa museum - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 12, Te Papa museum

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

28 December 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag is een vrije dag en eigenlijk het enige wat ik op mijn programma heb staan is een bezoek aan het Te Papa museum.
Eerst 2 wasjes gedraaid in het hotel. Het wordt niet zo schoon als thuis, maar ik heb in ieder geval weer schone onderbroeken.
Dan op weg naar het Te Papa museum, wat ongeveer een kwartiertje lopen vanaf het hotel ligt.
Te Papa betekent 'onze plek' in het Maori.
Het museum is telt 5 verdiepingen en is gratis toegankelijk. In het museum is van alles te zien: de geologische geschiedenis, de dieren in het land en welke impact de uitheemse dieren op de natuur hebben gehad, de invloed van de Europeanen op de vegetatie (bv. voordat er mensen woonden was 95% bos en nu is dat nog 49%) en natuurlijk de Maori. Alles is zeer ruim ingericht en echt prachtig om doorheen te lopen.
Na 2 uurtjes in het museum tijd voor een simpele lunch (2 boeterhammen met kaas ;-)). Nog wat boodschappen gedaan en deze naar het hotel gebracht.
Na het museum bezoek had ik nog even rondgekeken in de souveniershop en daar een mooi Maori houtsnijwerk gezien. Ik twijfelde toen of ik het moest kopen, maar terug op mijn hotelkamer, besluit ik het toch te doen (bedankt Vincent :-)). Het is goed ingepakt dus ik ga er geen foto van maken om alvast te laten zien.
Nog even in het havengebied rondgelopen waar je overal terrasjes en bankjes hebt. Een reisgenoot tegengekomen en we zijn daarna in de stad wat gaan drinken.
Gedoucht en een hapje gegeten en vanavond vroeg onder de wol, want morgen om 06.30 uur vertrekken we naar het Zuidereiland.