Dag 9, Tongariro Nationaal Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 9, Tongariro Nationaal Park - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 9, Tongariro Nationaal Park

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

25 December 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Het is vandaag eerste Kerstdag, maar het had met zo goed 30 januari of 21 juni kunnen zijn. En alhoewel er in de winkels en op straat overal kerstversiering hangt, kan ik Kerst niet rijmen met 25 graden. Dus vergeten we maar dat het Kerst is en maak ik er een mooie dag van.
Vandaag vertrekken we naar Tongariro Nationaal Park.
Na een uurtje rijden komen we aan bij Wai-O-Tapu, een
geo-thermisch park. Weer een prachtig landschap met het gevoel op een andere planeet te zijn. Om 10.00 uur verzamelen we ons, samen met nog honderden toeristen, om de Lady Knox geiser te zijn spuiten. Echt vreselijk net, want ze laten de geiser spuiten door middel van waspoeder! Niks natuurlijks aan.
Daarna vertrekken we naar de Huka watervallen. De grootste rivier van Nieuw-Zeeland, de Waikato, stroomt door een 15 meter brede kloof 20 meter naar beneden. We lopen langs de rivier naar naar Taupo en lunchen daar op een heuvel, onder een boom met uitzicht op de rivier.
We rijden weer terug naar het hotel en frasen ons op voor het gezamenlijke Kerstdiner.
We zitten aan de grote lange tafel met een prachtig uitzicht op Mount Ngauruhoe (ook wel bekend als Mount Doom in de film Lord of the rings, is mij vertelt).