Dag 16, Abel Tasman nationaal park - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 16, Abel Tasman nationaal park - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 16, Abel Tasman nationaal park

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

01 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Vandaag staat er een boottocht en een wandeling op het programma.we rijden naar Kaiteriteri en stappen daar op de watertaxi. Deze watertaxi vaart door de baaien in de omgeving om daar mensen op te pikken en af te zetten. Ik vaar met nog een aantal andere reisgenoten naar Awaroa Bay om vervolgens naar Medlands Bay te lopen en daar worden we dan weer opgepikt door de watertaxi.
Voor de wandeling worden we op het strand afgezet en we lopen naar een cafeetje om eerst wat te drinken. Om 12.00 uur starten we de wandeling. Het wordt vandaag erg warm (28 graden!), maar we hoeven gelukkig niet in de volle zon te lopen. De wandeling gaat voor het overgrote deel hoog boven de zee op klimpaden met veel beschutting van palmbomen, vaarns en vaarnbomen. Het is een prachtige wandeling met soms een flinke klim.
Na 4 uur lopen bereiken we het strand van Medlands beach waar we om 17.00 uur weer worden opgepikt door de watertaxi.
We hebben dus nog een uurtje om te relaxen op het strand. Gelukkig is er wat bewolking en is het goed uit te houden op het strand. Wat is een beter begin van het nieuwe jaar?
We varen weer terug naar Kaiteriteri (zo'n mooie naam om uit te spreken!).
De andere kookploeg is aan de beurt om voor het eten te zorgen, dus ik ga eerst lekker douchen en mijn koffer inpakken. Om 20.30 kunnen we weer gezamenlijk aan de picknicktafel eten.
Om 22.30 uur duik ik mijn mandje in want morgen vertrekken we om 06.15 uur.