Dag 4 Bay of Islands, Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 4 Bay of Islands, Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 4 Bay of Islands, Paihia

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

20 December 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Om 04.00 uur al weer wakker. Ik blijf nog even liggen en dan koffer pakken en naar de lobby van het hotel waar we verzamelen om om 07.00 uur vertrekken uit Auckland.
Na 2 uurtjes rijden komen we aan bij het kauri museum. De kauri is de grootste boom die in Nieuw-Zeeland voorkomt. Voor de komst van de Europeanen stond Nieuw-Zeeland er vol mee, maar de Europeanen hennen de bomen massaal gekapt voor het bouwen van schepen en huizen. In het museum kon je zien met welk gereedschap ze de bomen kapten en wat ze er van maakten. Ik vond het niet echt (echt niet) interessant, maar goed het hoort erbij. Daarna koffie/thee gedronken in een restaurantje naast het museum.
Vervolgens weer de bus in op weg naar een van de weinige kauribossen. Mooie wandeling door het bos met indrukwekkende bomen gemaakt. Na de wandeling gepicknickt en vervolgens naar een ander kauribos waar we werden rondgeleid door een Maori.
Aangekomen bij de grootste en oudste boom van het bos (Tane Mahuta) begroette Bill (de gids) de boom met Maori gezang. De Tane Mahuta is 55 meter hoog, heeft een omvang van 17 meter en is 2500 jaar oud. We zijn om de boom heen gelopen en Bill vroeg ons om een moment stil te zijn uit respect voor de boom. Ik weet niet waarom, maar het was een emotioneel moment.
Daarna zijn we doorgereden naar Paihia in de Bay of Islands waar we 2 dagen verblijven.
's Avonds een gezamenlijke bbq gehad die erg gezellig was. Op de terugweg naar het hotel nog wat boodschappen gedaan en daarna weer vroeg naar bed want om 07.15 wordt ik opgepikt om een tripje naar het noordelijkste punt van het eiland te maken.

• 22 December 2015 - 03:12

Vincent:

Geinig dat op de kaart te volgen is hoe de reis verloopt!