Dag 17, Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 17, Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 17, Kaikoura

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

02 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Zoals gezegd is het vroeg dag vandaag. Maar als ik op sta hoor ik een vreemd geluid; regen. Tot nu toe hebben we alle dagen echt fantastisch weer gehad.
We vertrekken naar Kaikoura en de hele weg er naar toe regent het. We stoppen onderweg om een kolonie pelsrobben te zien. Je kan echt heel dicht bij komen en ze hebben jongen!
We rijden verder en als we in Kaikoura aankomen is het gelukkig droog. We gaan lunchen en na de lunch gaan we op jacht naar walvissen!
Na 20 minuten op de boot wordt de eerste walvis al gespot; een potvis. De kapitein maakt gebruik van een onderwater microfoon om te horen of er walvissen in de buurt zijn. Tevens zijn er 'spotters' aan boord die op de uitkijk staan en word er een beroep gedaan op vissers.
Na even aan de oppervlakte gedobberd te hebben gaat de walvis duiken en zie je dat prachtige beeld van de staart die langzaam in het water verdwijnt. Vervolgens kan het 40 minuten duren voordat hij weer boven komt, dus gaan we ondertussen op zoek naar dolfijnen. Ook hier hoeven we niet lang te wachten want na een paar minuten zien we een grote groep donker gestreepte dolfijnen (dusky dolphins).
Het zijn er echt honderd als het er niet meer zijn! Deze dolfijnen soort is erg speels en ze springen dan ook hoog uit het water en maken zelfs salto's. Echt geweldig om te zien! Fotograferen is geen optie want die beesten zijn zo snel. Ik maak dus een paar filmpjes en verder geniet ik van het prachtig schouwspel.
Ze zwemmen echt vlak langs de boot en er zijn zelfs baby dolfijntjes bij!
We varen weer verder want er is een andere walvis gespot. De dolfijnen zwemmen nog een stuk met ons mee en dan zien we een andere (of dezelfde) potvis. Ook deze duikt en laat zijn prachtige staart zien. Zo mooi en indrukwekkend! We varen nog naar een pelsrobben kolonie, maar die heb ik al gezien dus dat interesseert me niet zo. Hoezo verwend?
Aan het eind van de middag zijn we weer terug in Kaikoura.
Een stukje naar het houten lopen, een hapje eten, douchen en weer slapen.
Op naar het volgende avontuur!

• 03 Januari 2016 - 10:05

Rudolf:

Wat gaaf dat je de dolfijnen in grote hoeveelheden hebt gezien en van zo dichtbij.
    De kids zullen wel jaloers zijn