Dag 13, Marlborough Sounds - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 13, Marlborough Sounds - Reisverslag uit Queen Charlotte Sound, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 13, Marlborough Sounds

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

29 December 2015 | Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

We vertrekken vroeg naar het vliegveld om naar het Zuidereiland te gaan.
We checken om 08.00 uur en vliegen met een Chesna in een half uurtje naar Picton. In Picton gaan we met een boot naar Ship Cove. Bij aankomst in Ship Cove weet ik het zeker: ik ben verliefd op Nieuw-Zeeland: de mensen, de natuur, de cultuur, de Maori!
Vanuit Shipe Cove is er de mogelijkheid om naar de accommodatie te wandelen; een pittige wandeling van zes uur en een hoogte verschil van 700 meter. Ik bedank deze keer.
In Ship Cove worden we door de schoonzoon van de eigenaar met de boot opgepikt om naar de lodge in Queen Charlotte Sound te gaan. Daar aangekomen lopen we een steil pad op naar de accommodatie. Gelukkig zonder koffers want die worden met de jeep naar de accommodatie gebracht.
Tot nu toe heb ik altijd alleen op een kamer geslapen, maar in deze accommodatie is dat niet mogelijk. Gelukkig is het maar voor 2 nachten en kan ik het goed vinden met mijn kamergenoot.
De kamer is erg basic: met stapelbedden en ik mag bovenin slapen!
Omdat het nog vroeg in de middag is, besluiten we met een aantal een wandeling te gaan maken. Vanuit de lodge zijn er verschillende mogelijkheden en wij kiezen voor een wandeling van 2 uur. Het begint al goed want we kunnen na 3 meter het pad niet meer vinden! Na eerst een stuk verkeerd gelopen te hebben, komen we uiteindelijk weer op het pad terecht. Het is een heel smal pad met aan een kant een diepe afgrond. Op een gegeven moment hebben we allemaal het idee dat dit niet echt een pad is; het is heel smal en niet duidelijk zichtbaar een pad. We besluiten terug te gaan. Onderweg zien we een oranje en een witte driehoeken aan een boom hangen. Het is dus wel een pad. Als we bij het begin van de wandeling aankomen zien we pas dat onze wandeling is aangeduid met witte driehoeken. We gaan niet meer terug, maar maken een andere wandeling op een pad wat wel duidelijk is voor ons. Na een uurtje lopen komen we op een splitsing en we besluiten even te pauzeren en te genieten van de omgeving en het uitzicht.
We besluiten terug naar de lodge te lopen om daar verder te relaxen. Bij de lodge is een 'winkeltje'. Er ligt wijn, bier, chips, beleg en nog veel meer. Het is gebaseerd op goed vertrouwen; je pakt uit de winkel wat je nodig hebt en je schrijft bij je kamernummer op wat je hebt meegenomen en wat het kost. Als je vertrekt reken je af.
Ik pak mijn handdoek en probeer op het picknickveldje een tukje te doen. De zo'n is erg heet dus, ga ik aan de picknick tafel zitten om wat te kletsen met mijn reisgenoten.
Als het tijd is om te eten, kunnen we zo aanschuiven; de eigenaren hebben voor ons gekookt. We eten gezamenlijk aan een lange tafel, wat erg gezellig is.
En nu lekker slapen in het bovenste stapelbed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queen Charlotte Sound

New-Zealand 2015

Een avontuur aan de andere kant van de wereld!

Recente Reisverslagen:

12 Januari 2016

Dag 27, weer naar huis

11 Januari 2016

Dag 26, Christchurch

10 Januari 2016

Dag 25, Oamaru

09 Januari 2016

Dag 24, Catlins

08 Januari 2016

Dag 23, Milford Sound
Eleonore

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 9080

Voorgaande reizen:

28 December 2022 - 01 Maart 2023

Sabbatical Nieuw-Zeeland

17 December 2015 - 13 Januari 2016

New-Zealand 2015

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: