Dag 5 Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu Dag 5 Cape Reinga - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Eleonore Verleun - WaarBenJij.nu

Dag 5 Cape Reinga

Blijf op de hoogte en volg Eleonore

21 December 2015 | Nieuw Zeeland, Paihia

Weer om 04.00 uur wakker. Geeft niet want ik moet toch vroeg op pad.
Om 07.15 uur wordt ik, samen met een aantal reisgenoten, bij het hotel opgepikt voor een tocht naar het noordelijkste puntje van het eiland; Cape Reinga.
Na 2 uur rijden een koffie/thee stop gemaakt en daarna verder naar 90 mile beach (het strand is eigenlijk naar 48 mile lang). Echt geweldig om met een grote touringcar over het strand te crossen. Aan het eind van de 90 mile zij enorme duinen van wel 30 meter hoog. Daar zijn we gestopt om te gaan sandboarden. Je neemt een soort kleine surfplank, klimt een duin op en vervolgens ga je op je buik op de plank liggen en glijd de duin af. Dus ik pak een sandboarden en twijfel of ik het wel zal doen. Kom op doe eens gek. Ik klim die duin op (2 stappen omhoog en glij 1 stap naar beneden). Halverwege de duin zie ik pas hoe stijl het is. Ik aarzel en besluit dan toch maar om terug te gaan. Ik zie het niet zitten om met een enorme snelheid van zo'n stijle duin af te gaan.
Daarna doorgereden naar de lunchplek. Echt de mooiste lunchplek op de wereld (in mijn ogen); een idyllisch baaitje met helde blauw water en een berg aan de overkant.
Vervolgens weer de bus in voor een bezoek aan (weer een ander) kauribos. Het was maar een korte wandeling, maar het blijft indrukwekkend om die enorme bomen te zien.
Om 18.30 uur weer terug bij het hotel.
Hapje gegeten en lekker gaan slapen.
Morgen lekker uitslapen, want er staat een 'relax' dag op het programma.